Aanmelden cliënt voor verwijzers
Heeft uw cliënt financiële problemen? Grip kan samen met uw client contact opnemen met diens werkgever om:
- uw hulpvraag te stellen aan uw werkgever;
- de opdracht tot hulpverlening te verkrijgen om u te helpen
Ons traject begint altijd met een Onderzoek en Advies. Daarna krijgt de werkgever van uw cliënt een offerte voor een maatwerktraject. Op deze pagina leest u meer over onze werkwijze.
Hoe kan uw cliënt zich aanmelden?
Optie 1: uw cliënt regelt het zelf
- Uw cliënt download onderstaand onderzoek en adviesblad
- Uw cliënt gaat in gesprek met zijn/haar werkgever
- Uw cliënt laat de werkgever bij ons een offerte opvragen
- Uw werkgever ontvangt een offerte met een aanmeldformulier. Dit vult cliënt, samen met de werkgever, in en stuurt u aan ons terug
- Grip Schuldhulpverlening neemt na ontvangst van het aanmeldformulier contact met uw cliënt op voor het maken van een afspraak.
Zodra uw werkgever akkoord heeft gegeven op een traject bij Grip, plannen wij met u een Onderzoek en Advies in.
- Telefonisch geven wij u door welke informatie u moet verzamelen. Denk daarbij aan rekeningafschriften en post van schuldeisers
- In het Onderzoek en Advies nemen wij samen met u de gehele administratie door. Zo komen wij tot een totaaloverzicht van al uw inkomsten en uitgaven, weten wij hoeveel schuldeisers cliënt heeft en wat de totale schuldenlast is.
- Na dit gesprek schrijven wij een adviesrapport voor werkgever met een voorstel voor een vervolgtraject.
Onderzoek en adviesblad
DownloadenOptie 2: uw cliënt kan samen met Grip Schuldhulpverlening zijn/haar werkgever benaderen
- Uw cliënt neemt contact op met ons
- We leggen u kort uit hoe we de werkgever van uw cliënt benaderen
- De werkgever ontvangt binnen een offerte met een aanmeldformulier. Dit vult uw cliënt, samen met diens werkgever, in en stuurt het aan ons terug
- Grip Schuldhulpverlening neemt na ontvangst van het aanmeldformulier contact met uw cliënt op voor het maken van een afspraak