Financiële hulplijn & Budgetcoaching
De uitbraak van het coronavirus heeft grote impact op ons leven. Werknemers worden ook geraakt in het inkomen.
Heeft u zorgen of uw werknemer met het inkomen de uitgaven kan betalen, stel dan vooral niet uit, maar onderneem nu actie en schakel deze hulplijn in!
Wat kan ‘Hulplijn financiële zorgen’ voor uw werknemer betekenen?
Een schuldhulpverlener van Grip Schuldhulpverlening neemt binnen 2 werkdagen na aanmelding telefonisch contact met uw werknemer op. Tijdens de telefonische coaching brengen we de financiële situatie in kaart. De schuldhulpverlener biedt direct praktische ondersteuning.
De volgende acties zijn mogelijk:
- Administratie ordenen: Uw werknemer ontvangt van ons een Excel format waar uw (nieuwe) inkomsten en uitgaven op ingevuld kunnen worden. Dit formulier kunnen we samen invullen, of uw werknemer doet dit zelfstandig.
- Analyse en hulp: Naar aanleiding van de uitkomst van de administratie gaan we samen kijken waar we actie kunnen ondernemen en hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Ook kunnen we bijv. adviseren bij het voortijdig beëindigen van abonnementen, het aanvragen van een betalingsregeling, loonbeslag, et cetera. Uw werknemer ontvangt desgewenst voorbeeldbrieven.
- Vervolgtraject: De Hulplijn financiële zorgen biedt eerste hulp en inzage in de financiële situatie. Bij grotere schulden kan de schuldhulpverlener een vervolgtraject adviseren.
- Kinderopvang: Nu de kinderopvang gesloten is het belangrijk dat uw werknemer de maandelijkse kosten blijft betalen. Vaak krijgt uw werknemer ook kinderopvangtoeslag.
Wilt u gebruik maken van deze hulplijn? Neem contact met ons op!