Organisatie- en kwaliteitsmanagement

Voor een blijvend resultaat is het van belang dat de schuldenaar, de medewerker, de oorzaak van zijn schulden onderkent en aanpakt. Vaak kan de medewerker zijn schuldenproblemen niet meer zelfstandig oplossen. Grip Schuldhulpverlening (Grip) staat de medewerker bij om weer overzicht te krijgen. Daarbij laat Grip uw medewerker vanaf het begin zoveel mogelijk zelf zijn financiële zaken regelen. Hierdoor leert iemand snel weer zijn financiën te regelen en is het daarnaast ook tijdbesparend en dus kostenbesparend voor de werkgever. Daardoor kunnen kortdurende trajecten voldoende zijn om iemand weer op weg te helpen.

In onze aanpak komen we in twee stappen tot resultaat. Na een intake schrijven we een Onderzoek en Adviesrapport, waarna met de uitvoering van het Onderzoek en Adviesrapport gestart kan worden.

NVVK

Grip is lid van de NVVK. De NVVK is de brancheorganisatie op het gebied van schuldhulpverlening en sociaal bankieren. De werkwijze van de NVVK is dat de schuldhulpverlening vraag- en resultaatgericht is, waarbij het probleem, de oplossing en het perspectief van de klant centraal staat. Deze werkwijze sluit geheel aan bij de werkwijze van Grip.